"Štýl je jediný luxus, ktorý si môže dovoliť každý bez toho, koľko má peňazí. Je to vec, ktorá sa s nami narodila alebo sa ju môžeme naučiť - no len v prípade, ak dotyčný človek disponuje potrebnou inteligenciou..."
(GIORGIO ARMANI)

piatok 12. októbra 2012

Dobrý deň, mali by ste chvíľu čas?

Ja na túto otázku, keď mi je položená náhodne stretnutým človekom na námestí alebo v nákupnom centre, alias anketárom, zásadne odpovedám nie a väčšinou ani neklamem. Moja mama je však očividne výrazne citlivejší človek ako ja, a preto sa neraz zľutuje nad "tým chúďatkom, čo tam celé dni stojí, aby mala aspoň nejaké odpovede". Takto tomu bolo aj minule, keď sa dala nahovoriť na jedno kozmetické ošetrenie, na ktorej sa jej nakoniec nechcelo, a tak tam vychystala mňa. Už pri prehlasovaní mena a opätovnom zjavnom nechápaní dotyčnej kozmetičky, túto ľahkú "matematiku!, mi to bolo akési divné, že nemá voľné termíny a napriek tomu si zháňa klientov v meste. No ale veď nevadí. V ten deň som mala toho síce dosť, vrátane toho, že som bola mimo mesta, ale povedala som si, že to nejako zvládnem.
Vykľuli sa z toho plus-mínus tri zabité hodiny a kopa "stratených nervov". Hneď po príchode som odhalila "obsadené termíny", ktoré spočívali v tom, že kozmetička len potrebovala zosynchronizovať dve zákazníčky, aby sa jednoducho mohli navzájom ovplyvňovať. Po tom, ako som jej na jej požiadanie opísala svoj pomerne zdravý životný štýl, ktorý zahŕňa množstvo pohybu (nad čím ohrnula nos, pretože vonku je veľa nečistôt) a voju maximálne vzornú starostlivosť o pleť, ohŕňala nos ostošesť, pretože dermatologička a profesionálne kozmetické firmy sa problematike pleti podľa nej nerozumejú. Treba používať prírodnú kozmetiku, ktoré vymyslel lekár s Nobelovou cenou, meno radšej nespomenula, aby som si to náhodou neskontrolovala. Už pri tom, ako začala vysvetľovať, z čoho sa skladá ľudská koža, v čom som mala podrobný prehľad zo školy, som netrpezlivo klopkala nohou. Po aplikovaní kozmetiky, ktorá mala mať neskutočné účinky, ktoré som necítila a aj som jej to povedala, nasledovala ukážka albumu výsledkov, horšieho ako teleshopping a vyretušované fotky trápnych pubertiačok. Len slepý a maximálne naivný človek by uveril, že je to pravda. Smozrejme kozmetiku nepredávajú, musí ju aplikovať ona, aj keď ide len o krém a pleťovú vodu, lebo klientky by to náhodou nevedeli. Samozrejme za toto vystúpenie akoby malej škôlkarky, ktorá sa hrá na kozmetický salón, som musela zaplatiť 7 € z pôvodných 30 €, pretože moja mama "vyhrala" toto "sedenie. Potom nasledovala presviedčanie na permanentky, ale to som ju už rázne odbila časovou vyťaženosťou a spokojnosťou so svojou kozmetičkou a dermatologičkou a svojou vedomosťou o kozmetike a pleti.
Vrchol však bola skupinka žien (vyzerali ako z osemdesiatych rokov minulého sotoročia, akési stratené v tomot svete, samozrejme veľmi ľahko ovplyvniteľné), ktoré rozoberali chudnutie. Strašné! Pýtali sa, či môžu jesť morskú tresku! A jedia len špoeciálne orechy - len jeden druh! A nemôžu vrecúškový čaj, ani nič! Zapisujú si kalórie toho, čo zjedia doma a vonku! A pritom sa nehýbu! Bože! Ja si radšej na to všetko, o čom sa bavili, ani nespomeniem, lebo sa pritom cítim ako šialenec. Samozrejme to, že sme neboli v oddelenej miestnosti a že som nebola vopred informovaná, že sa stretnutia zúčastní so mnou aj niekto iný, svedčí o neprofesionalite tejto firmy. Aj to, že cenu prepočítavajú za jeden výrobok za mesiac a konečná za vyšplhá až do výšav. Ide o oblbováky typu pozvite aj kamarátky, čo som odmietla a núkania neprofesionálnej kozmetiky, po ktorej sa moja leť ešte zhoršila, našťastie som však bola objednaná k svojej kozmetičke. A certifikát kozmetičky, na ktorom je venovanie so srdiečkom, no neviem, neviem...
Takže tento príspevok slúži nielen na pobavenie, ale aj na to, že aj keď vám je anketárok a im podobných ľúto, myslite predovšetkým na seba a povedzte a nie!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára