"Štýl je jediný luxus, ktorý si môže dovoliť každý bez toho, koľko má peňazí. Je to vec, ktorá sa s nami narodila alebo sa ju môžeme naučiť - no len v prípade, ak dotyčný človek disponuje potrebnou inteligenciou..."
(GIORGIO ARMANI)

streda 10. októbra 2012

Banská Bystrica

Toto mesto je jedno z mojich najobľúbenejších miest na strednom Slovensku. Neviem, čím ma tak upútalo, ale páči sa mi na ňom viacej vecí. Jendou z nich je pešia zóna, ktorá je síca trochu necelistvá, ale fontána, ktorá zdobí stred námestia, je rozhodne neprehliadnuteľná, takisto ako aj niektoré historické budovy.
Samozrejme mi nedá nespomenúť nákupné centrum Európa, kde nájdete obchody ako H&M, Reserved, Humanic...
Myslím si však, že najnavštevovanejším miestom, resp. dôvodom, pre ktorý sme prichádzajú obyvatelia iných častí Slovenska a sveta (áno, už som tu videla aj obyvateľov Ázijského svetadielu, samozrejme s fotoaparátmi v rukách), je Múzeum SNP (Slovenského národného povstania). Prehliadku a samotné múzeum vám pravdepodobne predstavovať nemusím, aj keď je pravda, že kompozícia je vynovená, podstata je tá istá. Väčšina základných škôl a gymnázií se niekoľkokrát počas štúdia exkurziu podnikne. To, čo ste však vidieť nemohli, teda len ak ste si nerobili vyhliadkový let na mestom, je budova SNP z vtáčej perspektívy, ktorá výstižne predstavuje zlomené srdce. Fotku sa mi však nikdy nepodarilo spraviť, takže možno nabudúce :-).


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára