"Štýl je jediný luxus, ktorý si môže dovoliť každý bez toho, koľko má peňazí. Je to vec, ktorá sa s nami narodila alebo sa ju môžeme naučiť - no len v prípade, ak dotyčný človek disponuje potrebnou inteligenciou..."
(GIORGIO ARMANI)

piatok 24. augusta 2012

Do veľkomesta s pár eurami v peňaženke

Možno už trochu otrepaný, ale stále zaujímavý príbeh či už úspešných ľudí o začiatku ich kariéry, alebo ako námet na film či knihu, alebo ako... vlastná skúsenosť.
Ok, ja som to tak doslovne nezažila, ale včera som si spomenula (pričom som sa rozhodla, že o tom stručne napíšem na blog), ako som ako 17-ročná odišla sama do Viedne autobusom a... začnem od začiatku.
Musela som ísť do Viedne do jednej agentúry, niečo si vybaviť. Už raz som to odvolala, lebo sa to niektorým ľuďom okolo mňa nezdal ako dobrý nápad a ja som im o tom potom nechcela roprávať a presviedčať ich, že všetko je v poriadku. Rozhodla som sa teda, že tam pôjdem sama autobusom a neskôr sa na konkrétne miesto dostanem mestskou. Podotýkam, že vo Viedni som bola predtým nespočetne veľakrát, ale nie autobusom, sama a už vôbec nie v okolí miesta, kam som sa mala dostaviť.
Príliš som nad tým však nepremýšľala (keby áno, tak by som tam nikdy nešla), zbalila som si základné veci ako peňaženku, mobil, kľúče... V peňaženke som mala niečo vyše 100 € a plán cesty vymyslená pomocou Google Maps (ktoré aj vďaka tomu zbožňujem). Mala som tam všetko - odchody autobusov z môjho mesta, príchod do Viedne, mestská vo Viedni (číslo, čas,počet zastávok, dĺžka trvania), dĺžka pešej chôdze (v metroch a minútach) - pričom som to mala na spôsob GPS (na tretej zabočte doľava...) a všetky možné spoje, ako sa dostanem naspäť domov.
Je to možno neuveriteľné, ale môj úžasný orientačný zmysel (ktorý strašne zbožňujem a som zaň neskutočne vďačná) ma nesklamal a bez problémov ma na prvýkrát, bez toho , aby som sa niekoho pýtala na cestu, doviedol na konkrétne miesto (ktoré sa nachádzalo v asi najrušnejšej časti mesta) ešte pred plánovaným príchodom.
Keď som sedela v autobusi cestou domov, bola som neskutočne šťastná a spokojná sama so sebou, čítala som knihu a nedalo sa to ani porovnať s cestou tam, keď som nedokázala na nič iné myslieť a sústrediť sa a len som celý čas pozerala von oknom.
Bolo to dobrodružstvo, vzrušenie, skvelý zažitok. Nikto nevie, kde ste a vy na vlastnú päeť objavujete nové zaujímavé miesta. Už sa teším, kedy sa zase vydám do nejakého veľkého mesta. Len môj plán, mobil, peňaženka, kľúče a ja...

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára