"Štýl je jediný luxus, ktorý si môže dovoliť každý bez toho, koľko má peňazí. Je to vec, ktorá sa s nami narodila alebo sa ju môžeme naučiť - no len v prípade, ak dotyčný človek disponuje potrebnou inteligenciou..."
(GIORGIO ARMANI)

pondelok 12. augusta 2013

Gréci ako ľudia

V poslednej dobe sa o Grécku hovorí skôr v súvislosti s hospodárskou krízou a ich problémami v ekonomike a nie v súvislosti s jeho krásnou históriou a úžasnými historickými, architektonickými a kultúrnymi pamiatkami. Mrzí ma to, ale čo ma nahnevalo, boli otázky niekoľkých známych, ktorí sa ma pred pár rokmi, keď som tam cestovala, či nám Gréci nerobili naschvál naprieky, keď im Slovensko neposkytlo pôžičku. Vtedy som sa nad to povzniesla, pretože je pravda, že tam vtedy bolo pár nepokojov. No keď sa ma to opýtali aj tento rok, tak ma to doslova iritovalo.

Neviem si totiž predstaviť, že by ľudia ako Gréci robili niekomu naschvály alebo zámerne niečo zlé. Je to naozaj vzácne a úžasné, keď všade okolo vidíte usmievavých a dobrosrdečných miestnych ako v Grécku (dokonca aj keď prídete dve minúty po konci večere, ktorá trvá štyri hodiny a vy napriek tomu prídete neskoro - ešte sa vás spýtajú, prečo si dávate len melón a nie aj hlavné jedlo a rozsprávajú sa s vami ďalších desať minút). Musím povedať, že som tu nestretla žiadneho nahnevaného alebo neusmiateh človeka - či išlo o personál v hoteli, ľudí na ulici alebo letiskovú kontrolu. Vyzerá to, akoby nemali žiadne problémy a žili absolútne dokonalý život. Tu by som chcela poukázať najmä na ľudí žijúcich na pomerne chudobných a odľahlých gréckych ostrovoch, ktorí sú odkázaní na štyri mesiace letných dovoleniek, kedy je ich jediná šanca normálne si zarobiť a mnohí musia pracovať doslova od rána do večera sedem dní v týždni a práve títo ľudia na ostrovoch sú tí najmilší.

Touto cestou som chcela podať objektívny obraz o obyvateľoch Grécka ľuďom, ktorí sa o tom nemali možnosť presvedčiť na vlastnej koži a pokiaľ rozmýšľate na dovolenkou, napríklad na Ostrove Kefalónia v Iónskom mori sa vám bude určite páčiť!

Pár fotiek z Grécka:





















1 komentár:

  1. ahoj. velmi sa nam paci tvoj blog. tesime sa na nove prispevki
    a ako inspiracia by si mohla pisat aj o sebe napriklad o skole

    OdpovedaťOdstrániť